Saturday, August 8, 2015

GLA SHAKLEE dan Senggugut

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Awak semua rajin tak? Tolong rajin skrang jugak. Hikhik. Lately, banyak benar duk pung pang pung pang pasal SHAKLEE , yay or nay? Bukan sengaja tau nak bercerita pasal SHAKLEE ni. Kalau sesuatu benda yang mendatangkan manfaat kepada kita semua, why not Nat kongsi? Betulkan. Takdelah orang nak cakap Nat kedekut. Sihat sengsorang. No no no. Kalau boleh nak sesama sihat skrang jugak. Bangun cepat, lari setempat! Ekeke

Ni nak cerita sikit, pernah dengar EPO tak? Mata tu jangan gatal nak baca JPO. Tu tempat beli belah yang semua orang suka. Mihmih. Okay,  kembali kepada cerita.

Evening Primrose Oil atau dikenali sebagai EPO yang selalu anda semua boleh dapati dekat farmasi or guardian dan sebagainya. Apa kaitannya pula dengan GLA. Kalau GLA pula adalah Gamma Linolenik Asid. GLA Complex ini dapat membantu untuk mengawal keseimbangan hormon anda.

Jom tengok gambar ini. Mungkin dengan melihat gambar anda akan memahaminya dengan lebih cepat. hehehe.

shakle, GLA,

Dapat tak? Ternyata disitu, kandungan borage seed melebihi daripada bahan-bahan yang lain.

Notes di ambil daripada cik NN 

GLA Complex shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailability dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.Shaklee mengekstrak dari borage yang ditanam secara organik dikawasan saskatchewan.




Setiap softgel GLA Complex SHAKLEE mengandungi lebih dari 300mg GLA( 540 mg) yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya juga digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
    Kesegaran dan keberkesanannya dipelihara oleh ShakleeGuard,anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan.Bioavailability dibuktikan secara klinikal dimana ianya mampu menyerap dan mengadun kedalam sel and tisu.

MANFAAT GLA Complex SHAKLEE Terhadap PERIOD TAK TERATUR

    GLA complex membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon , memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan (senggugut) ,mood swing , retensi air dan sakit payudara. Now, kalian semua da faham kan kenapa NN kata GLA berbeza dengan EPO. Maka dengan perbezaan ini kalian boleh membuat pilihan yang bijak dan tepat. Lebih-lebih lagi shaklee kan sentiasa selamat ,berkesan dan mesra alam. Bukan calang-calang okey. 

Makanya, keputusan ditangan anda. Anda berhak untuk memilih. hikhik.

p/s: sekarang ni sesiapa yang berminat menjadi ahli ada free vitamin vitalea. Bestnyaaa.. Jimat!!!

CikNatra
0126330824

No comments: