Saturday, January 9, 2016

Fokus, Minat, Peluang, dan AMBIL

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Awak awak di sini, siapa yang berminat untuk shopping? Mungkin window shopping? Saya yakin, mesti ramaiiii sangat terutama sekali untuk kaum hawa. Betulkan??? Hehe. Sebabnya, saya pun jenis spesis yang begitu. Hahaha. Habislah duit gaji yang tak seberapa tapi, Alhamdulillah cukup. 

Faktor utama yang menjadikan saya kaki shopping adalah PANTANG. PANTANG nampak benda cantik, confirm nak beli. Oii lah, saya bukanlah golongan yang bila nak, terus keluar cash. NO NO NO!!!. Saya jenis sebelum membeli, tanya pada fikiran, "benda nie keperluan atau kehendak?". If keperluan , then u can buy it. Kalau just nak memenuhi your kehendak, batalkan niat. Takda pun, kumpul duit, 3 atau 4 bulan baru beli. Hehe. Tu jenis saya lah. 

KEHENDAK ATAU KEPERLUAN?

Sebagai contoh;

Jenis yang fokus pada suatu barang. 
Saya jenis yang minat minyak wangi. Tidak kisahlah ada brand ke giant ke tepi jalan ke, as long as wangi, memang confirm beli. Hikhik. 

Minat pada wangi wangian yang lembut, asalkan bukan bau bunga-bunga nie. For me, bau bunga ni tajam. Hikhik. So, cari perfume yang mempunyai haruman like candy, vanila haa macam tu.

Tetiba jejalan kat shopping tu, ternampak gerai minyak wangi. Fokus pada minat haruman candy and vanila. Opss, ada pulak tu. Jimat duit daripada melayang-layang ke perfume yang branded nie. Hehe

Dah dapat target, then grab it. Senang je. Hari-hari pakai semburan yang sama supaya senang orang nak kesan. Hahaha.

Yang penting

FOKUS, MINAT, PELUANG DAN AMBIL!!!

Siapa yang berminat dengan perfume De'Xandra boleh dapatkan di 0126330824. Nak bertanya-tanya sahaja pun tiada masalah.


No comments: