Friday, May 8, 2015

Anugerah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Berdirinya saya disini, sbb saya takmahu duduk. Hikhik. Lama tak borak silent kat sini. Hmmm

Muka adalah anggota pertama yang akan dilihat apabila bersemuka. Daripada muka, awak2 dapat mengklasifikasikan wanita atau lelaki itu hensem cantik atau jambu manis, atau putih merah, hitam manis atau atau yang lain. Dapatkan?

Soal tingkah laku tolaaaaaaaak tepi, silap2 tak pandang. Ini bukan curhat, tapi sebagai manusia kita ada rasa. Contohnya, saya cakap Dato Siti Nurhaliza itu cantik. Tapi ada yang kata, biasa2 je. Ini CONTOH TAU! Hak individu untuk menilai.

Makanya, tadi petang pergi berjalan di kedai herba. hee. As a women, seluruh pelusuk mesti jengah okay. Walaupun tak beli, atleast ada bahan nak cerita nnti kalau kakak balik rumah mak.hahaha. kesian jadi pendengar setia. Kekadang i jadi seller untuk kakak. hikhik

Balik ke topik asal, tetiba terpandang satu sudut yang tertulis ANUGERAH. Perasaan ingin tahu semakin memuncak. Tangan ligat meraba-raba setiap botol yang ada. Daripada botol minyak angin, losyen semua jenama ANUGERAH. Macam jakun pun ada tadi.

Tetiba..
.
.
.
.
 .
.
.
.
.
.
.

.
tadaaaaaaaaaaa

Ada pencuci muka jenama anugerah lah. Rasa nak melompat pun ada. Sebab apa saya minat jenama ANUGERAH ni, sebab kalau kita tengok belakang badan botol ada tertera cara penggunaan. Dan semestinya ada tulisan, baca bacaan ayat Al-Quran sebelum guna. Saya suka. Dan saya pernah cuba guna mak saya punya losyen ANUGERAH, Alhamdulillah okay. Hehe. Kaki rembat barang mak. ekekeke. Padahal nak try je. Apa salahnya.haha

Pencuci muka ini, kalau ikut dalam kedai tu ada dua jenis. Satu kulit biasa dimana botol color pink mcm tu. Kalau jenis kulit bermasalah, botolnya color green.hehe 



carismerahloveisyou.blogspot.com , pencuci muka anugerah, tip penggunaan pencuci anugerah, google, yahoo, bing

Ni lah pencucinya. Tapi, ini jenis kulit bermasalah. Saya guna pencuci ini, sebab jenis kulit minyak tahap boleh buat sambal hitam kat muka lah orang kat. Haa. Nampak x sendunya kulit muka i.huhu. Baru guna sehari kan, confirm xnampak lagi perubahan. Cuba kalau dah guna 3 bulan, mesti nampak macam Dato Siti je bila dari jauh. Bila dekat tetttttttt

Cara penggunaannya:

  1. First, anda letakkan sedikit pencuci anugerah itu di tapak tangan. Pencuci ini memang kurang buih. Bila anda mula mengosok cecair pencuci itu di muka, sambil gosok sambil baca Al-Fatihah.
  2. kemudian, biarkan selama 2-3 minit. Haa, time ni berangin je muka. Rasa macam muka tengah makan Halls.mihmih
  3. kemudian bilas muka sehingga bersih, sambil membaca selawat ke atas nabi.
Mudah kan!!

Salam sayang, natra.


P/s: saya basuh muka dekat luar, bukan dalam bilik air. Hehe.


1 comment:

Nadratul Syazwana said...

Pernah dengar jugak produk Anugerah ni :) Bagus kot