Thursday, March 5, 2015

8 TAHUN ATAU PIXY COMPACT POWDER

Assalamualaikum dan salam sejahtera =)

Bukan mudah untuk SENANG, dan bukan susah untuk SUSAH. Jangan suka think think yang aneh aneh tahu. Miss N tidak berminat. No nO no. Apa kejadahnya 8 tahun atau PIXY compact powder??? Pelik pelik je Miss N nie. Awak nak cakap macam tu kan. Its okay, saya ni nujum pak belalang tau. hahahah.

Motif penulisan saya pada hari yang penuh barakah ini adalah untuk menyatakan kesetiaan dan kecintaan saya pada bedak compact saya..jenama diaaaaaaaa...PIXY. Murahkan compact powder Miss N. Murah xpe dik, asalkan berkualiti and tahan lama lg. Rasa penuh je muka kalau tepek bedak PIXY nie. Miss N suka Miss N suka. Pejam celik bangun tidur terlentang, tahu tahu dah 8 tahun dah penggunaan bedak PIXY nie (sambil angkat angkat kening). mihmihmih. Bukan mudah untuk setia tahu!!!

Kenapa PIXY??? Bukan REVLON, SIMPLYSITI, MAYBELINE??? Meh nak jawab sambil tgk skema jawapan dekat belakang buku.hahahah. Sebelum dijelaskan kenapa, meh tengok macam mana rupanya PIXY yang Miss N boleh setia sepanjang 8 tahun. hikhikhik.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj_cWnI6CQp7Qmg1mOLWRnlWCwOkuCChBVF_E5nJzyxL4cFO9TuSFYDp6A3kQqX0tTmPhB8lxu_N4w4p_mS1EztMPIiFuXZfR4TSs_8ESu9QeOMlka5LSHiL7_yrkhLFOLoH3AHtZsOkp4/s1600/pixy-2.jpg 
Ni masa mula-mula dulu Miss N guna. Bestt sangat structure bedak dia. Ringan sangat like habuk yang dilihat bawah microscope.hahaha

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg9XhonQTktd7013pwH3iWFqcK6PmixtrcqTGM_iMOz70brOm6V8_wEUIvhsas3l-A-m48e6VQnasuQA8JdU-t4oZBzDRgUycF1at-f3o8h7y1C8oF2Mpo_mlN3NNNTKSqpNU0GgSC4IXs/s1600/new-pixyultimate.jpg
 Kalau jenis ni pulak, Miss N pakai dah hampir 3 tahun. Lamakan. Ianya seperti yang warna biru tadi, cuma yang tadi hanya boleh bertahan sehingga 12 jam, kalau yang coklat ni, 24 jam. Lamakan.hehehe. Selain itu, pabila muka kita dah mula berminyak, muka akan bertambah cantik mulus flawless lossless. Kenapa? Kenapa? Kenapa?? Haa, part ni kita sembang kencang melayang kat bawah okay. hahahha Tambahan pula (Melayu sangat ayat engkau..ekeke), bedak jenis PIXY ni ada refill dia. So, dptlah jimat sikit. Hehehe. Dalam apa jua keadaan, JIMAT itu WAJIB.

Kedua dua jenis bedak ni adalah jenis two way cake. Ianya boleh dijadikan sebagai bedak atau pun foundation. Cakap pandai, cuba bagi sikit HOW to make it as foundation. Sabar bawak bertenang okay. I will explain kat awak semua.



How to make this compact powder acts as foundation??
  1. Mula mula baca Bismillah.
  2. Lepas tu ambil span muka yang telah di sediakan
  3. Basahkan span tu sikit
  4. Span basah tadi, dap dap kan dekat bedak, lalu disapukan keseluruh muka (pssst,,,kalau ada jerawat, kesan jerawat parut ke bubuh lah banyak sikit. Atleast, dpt tutup sikit cela tu. Impaknya self confident akan melonjak tahap menara gading..hehehe)
  5. Alhamdulillah, dah cantik macam NORA DANISH...hikhik
Ni cantik luar, nak cantik dalam kena CUBA produk SHAKLEE. Ada ke SET CANTIK SHAKLEE??? Mestilah ada sayang.

Nah lah ambil lah. Dah ambil kena tengok. Dah tengok kena fikir. Dah fikir kena lah beli. =P



 
Pilihan terletak di tangan anda semua. Tiada Paksaan dalam pembelian. Sekiranya ada persoalan yang mengganggu di benak fikiran anda semua jangan sengan malu kucing bertanya okay. Bagi yang berminat, nak tahu harga paling WOW saya boleh bagi also can contact me. Hehehe. 

Pesanan ringkas daripada Miss N: Kita hanya berusaha untuk ke arah yang lebih baik tetapi jangan lupa kita wajib berdoa dan bermohon kepada Allah S.W.T untuk menuju ke arah itu.

......................................................................................................................................................................

Sebarang pertanyaan atau pembelian, sila hubungi:

Miss N
Message/ Whatsapp: 01121313841


No comments: