Saturday, March 7, 2015

KENAPA PILIH ESP SHAKLEE

Assalamualaikum...

Kenapa kena pilih ESP SHAKLEE. Bukankah terdapat protein lain yang boleh dimakan diminum dihirup dan disedut (bahasa tak menunjukan pekerti..hahah..maaf). Kalau bab permasalahan seperti ini, saya dah banyak cari reading material. Haa ko, macam nak buat project untuk PHD. mihmih. Siap dengan reading material bagai. Ada suara-suara sumbang duk kata, awak cari kat mana?? Boleh percaya ke??? Ntah ntah diorng nak lariskan product mereka je??? Prinsip saya senang je, kalau nak kan sesuatu informasi tu, GALI SAMPAI AKAR. Susah memang susah, payah memang payah. Tapi hasilnya MEMANG WOWW lah. CUBALAH. Senangkan cara saya. 

Cara saya senang sangat macam bagi kucing makan keropok, hikhik... pegi ke library (haa sampai ke library uollss..nak cari bahan..hahaha), pastu buka laptop, pastu pergi kat google and search pasal SHAKLEE. Semudah cerita TEMAN LELAKI UPAHAN. Hahahha..Itu tipu. Saya ulangi kembali "GALI SAMPAI AKAR". Nanti macam macam info yang akan diperolehi. Daripada sekecil kecil anak kucing, sampai ke tua tua kucing kita dapat. Apa yang perlu dilakukan selepas itu??? Saya ajar awak semua tau. Kita BACA, kita FIKIR, kita APPLY. Ni pun semudah drive thru CENDOL BAKAR kan. hikhikhik.

Kebanyakkan info yang diperolehi, berdasarkan pengalaman orang yang menggunakannya dan SETIA menggunakannya. Harap anda mengerti. Peaceee. Antara info yang diperolehi, KENAPA ESP SHAKLEE?? KENAPA? KENAPA?

Ini jawapan untuk soalan AWAK KAT MANA  KENAPA PILIH ESP SHAKLEE:

Sumber diperolehi daripada: Puan Nurul Nadia (NN)

1- SUMBER PROTEIN YANG MUDAH DIHADAM PERUT

     Hal ini kerana, ESP shaklee adalah berasaskan dari tumbuhan iaitu kacang soya. Kajian ada mengatakan sumber protein dari tumbuhan lebih mudah dihadam perut berbanding protein dari haiwan.Tambahan lagi ,soya SHAKLEE adalah soya NON-GMO dan juga mengandungi kalsium yang membantu proses pelawasan serta proses penghadaman anda dengan lancar.


2- SOYA YANG BEBAS DARI TUDUHAN YANG MERAPU

      Secara ringkasnya, SHAKLEE menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai Identity Preserved Program(IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.Maka soya SHAKLEE memang selamat diamalkan baik lelaki mahupun perempuan.

3- SEBAGAI FAST FOOD YANG PALING SELAMAT

     Mereka yang kerap skip makan samada nak KURUS atau tidak sempat makan atau kesibukan yang terlampau memang sesuaisangat jadikan ESP sebagai sajian ringkas .Hal ini kerana, ESP shaklee mempunyai indeks GLISEMIK RENDAH yang membERI anda rasa kenyang dengan lebih lama.Ia juga Salah satu pencegahan buat mereka yang ada gastrik atau yang nak elak daripada gastrik.
    


4- Mengembalikan KULIT WAJAH yang MENAWAN

    haa.. jangan tak tahu, ESP shaklee membantu mengatasi masalah pigmentasi,masalah kedutan dan juga masalahjeragat.Tak lupa juga boleh mengurangkan kesan parut jerawat, STRETCH MARK (kulit pecah) dan membaiki tona kulit sekata.Anda juga boleh membuat masker dengan ESP taw, jimat sudaa..


5-  MENCEGAH PENYAKIT

     ESP bukan sahaja memberikan kecantikan pada anda, malah memberikan kesihatan yang optimum buat anda. ESP membantu anda merendahkan paras kolestrol dan mengawal paras gula darah yang sihat. 


6- SESUAI UNTUK LELAKI MAHUPUN WANITA

     Tahukah anda ,lelaki lebih banyak mengalami serangan sakit jantung berbanding wanita? Hal ini kerana kadar HORMONestrogen lelaki terlalu rendah berbanding wanita. Hormon estrogen membantu melindungi fungsi jantung. Maka alternatif buat kaum lelaki, Boleh amik ESP sebagai pencegahan masalah serangan jantung. 
     SEBAB?? Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones,dimana fungsinya bersamaan dengan HORMON wanita.Maka  secara tidak langsung ESP membantu anda mencegah masalah jantung.(Bukan bermakna anda menjadi seperti WANITA pulak yee..)
     Selain itu,ESP juga amat baik untuk prostat.Kacang soya shaklee mengandungi Genistein terbukti berupaya mengekang pertumbuhan sel kanser dari merebak dan juga memusnahkan radikal bebas didalam sel badan sebelum sel DNA bertukar ke sel kanser.(So, tiada istilah lelaki tak boleh amik soya naa.. semua orang boleh taw)


7- SUPPLEMENT TERBAIK BUAT INSAN BERGELAR IBU

     Yang ini NN selalu sarankan buat kaum-kaum ibu diluar, jadikanESP sebagai minuman kesihatan harian anda. ESP ni sangat membantu anda menjadi SUPERPOWER taw, Tak kira anda suri rumah ataupun bekerja. ESP juga membantu kita mencegah masalah OSTEOPOROSIS (masalah terbesar buat kaum wanita ye..)
    Buat kaum ibu yang sedang hamil, ESP membantu menguatkan rahim anda,terutamanya diawal kehamilan anda malah membantu anda mengurangkan alahan " morning sickness ''.Asid amino yang terkandung dalam ESP juga penting buat pertumbuhan bayi yang sihat.
  Buat kaum ibu yang sedang berpantang dan juga menyusukananak,pengambilan ESP membantu anda recover luka dengan cepat, mengurangkan kesan parut,mengatasi masalah keguguran rambut,dan juga membantu dalam penghasilan susu ibu [disarankan mengambil ESP bermula awal kehamilan untuk mendapatkan kesan yang terbaik


8- PENJIMATAN BERGANDA

      Penggunaan sebotol ESP boleh tahan sehingga 2bulan (mengikut cara pengambilan).Anda tak perlu beli setiap bulan kan.. Malah anda juga boleh dapatkan ESP dengan potongan harga yangMURAH dari BIASA melalui kami.

9-  BERKESAN DAN TERKESAN

     ESP SHAKLEE bukan sahaja mengandungi 9 asid amino perlu (satu-satunya syarikat yang menjamin penyediaan asid amino LENGKAP ye  ) ,malah mengandungi kalsium untuk proses penyerapan berlaku dengan baik.Protein yang lengkap akan memberikan anda kesan yang begitu menakjubkan, berupaya membina sel-sel baru dan memperbaiki sel-sel yang rosak, memberikan anda tenaga sepanjang hari, mengurangkan kadar mengantuk anda, memberikan kekenyangan dan keselesaan perut serta mencantikkan kulit anda tanpa anda sedari.
    Asid amino amat penting untuk membina otot,kulit,rambut dan lain-lain.JIKA anda konsisten,anda pasti TERKESAN denganESP.


10- ESP TANPA BATASAN

      Wahhh, sebabnya bukan main lagi, hihi.. Maksud NN disini, ESPkeluaran SHAKLEE adalah produk yang terbaik yang NN temui.Di entri yang lepas NN ada kongsikan cara pemilihan Soya dengan betul. Tak semua perkara kita dapat kaji ye tak.. Jadi untuk menjadikan kita minum soya tanpa batasan , tanpa nak kena cek cara kacang soya itu ditanam dengan betul,tanpa kena cek cara kacang soya itu diproses dengan betul, Eloklah anda memilih ESP keluaran SHAKLEE. SHAKLEE semestinya sentiasa SELAMAT,BERKESAN dan MESRA ALAM. Mudahkan?? 

Jangan salah faham tau. Ni adalah hasil daripada penggunaan dan kesetian Puan NN dalam penggunaan ESP SHEKLEE. Makanya, banyak penggunaan NN di dalam ayat ayat di atas. hehehe. Mungkin di lain Entry, anda dapat merasakan penangan ayat cinta menusuk daripada saya mengenai ESP. hehe. WAIT okay.

Nah lah ambil lah. Dah ambil kena tengok. Dah tengok kena fikir. Dah fikir kena lah beli. =P

......................................................................................................................................................

Sebarang pertanyaan atau pembelian, sila hubungi:

Miss N

Email: lembutsimerahjambu@gmail.com


Message/ Whatsapp: 01121313841

 
Post a Comment